Let's talk

Heb je als zaakvoerder al tijd tekort? Content bedenken en verspreiden via je website, blog, mails of sociale media staat dan hoogstwaarschijnlijk niet bovenaan je prioriteitenlijstje. Het blijft echter wel belangrijk om regelmatig in het oog te springen van je doelgroep, met opvallende, relevante content. Daar is een oplossing voor: de contentplanning. Als gespecialiseerde contentmarketeers nemen we dit klusje van je over.

Contentplan Bluebirds

Wat is een contentplanning?

Eerst even the bigger picture. Een contentplanning maakt deel uit van je contentplan, dat op zijn beurt onderdeel is van je contentstrategie. Die strategie is volledig gebaseerd op je onderneming, doelstellingen en doelgroep en legt vast welke boodschappen je in welke vorm en via welk kanaal de wereld wilt insturen.

Het contentplan omschrijft hoe je de contentstrategie kan omzetten in concrete contentuitingen.

Om dat tastbaar te maken, pinnen we die contentuitingen vast op een tijdslijn, de contentplanning. Die biedt alle betrokkenen een overzicht van toekomstige contentinspanningen en in welke vorm, op welk kanaal en door wie ze gepubliceerd zullen worden. De contentplanning verschaft daarnaast ook bijkomende informatie of te nemen stappen omtrent de contentpublicatie.

De juiste content op het juiste moment

Contacteer ons voor jouw contentplanning

Radius Top Left
Radius Top Right
Radius Bottom Left
Radius Bottom Right

Waarom is contentplanning belangrijk?

Een contentplanning laten opmaken door een ervaren contentmarketeer biedt jou heel wat voordelen.

Eerst en vooral, jij hoeft geen tijd en energie te steken om elke week vindingrijk uit de hoek te komen met je content. Onze gespecialiseerde contentspecialisten doen al het creatieve denkwerk in een keer, gooien alles in je contentplanning, geven de boodschappen vorm en zetten ze klaar voor geautomatiseerde publicatie.

Je contentplanning komt niet bij één van onze werknemers terecht, maar bij ons contentteam. Voor diverse contenttypes zijn namelijk verschillende contentspecialisten nodig. Het hele contentteam heeft inspraak op de totstandkoming van je contentplanning, waardoor we tot beste voorstel komen en alle betrokkenen weten wat er van hen verwacht wordt.

Van iets abstracts naar iets tastbaars: een contentplanning geeft een visueel inzicht over wat er concreet wanneer moet gebeuren. Hierbij houden we rekening met opeenvolgende taken. De marketeer kan een Facebook-post bijvoorbeeld pas publiceren als zowel het design als de tekst op punt staan. Door alles netjes achtereenvolgend op elkaar in te plannen, kunnen we correct inschatten hoeveel tijd iets in beslag zal nemen en vervolgens realistische deadlines stellen.

Zonder contentplanning zullen jij of je medewerkers in het wilde weg content publiceren, zonder enige samenhang (of succes … ). Bij Bluebirds werken we eerst de cruciale content uit, met daaropvolgend de kleinere boodschappen. Op die manier wapenen we ons tegen eventuele tegenslagen in de planning, want de kern van het verhaal staat er.

Een contentplanning is als een checklist van al je contentinspanningen. Onze contentmarketeers kunnen stap per stap afvinken wat ze uitgevoerd hebben en verliezen geen kleine taakjes uit het oog.

Onze contentspecialisten zorgen voor een structuur in je contentplanning. Zo werken we vaak met thema’s, waarbij we bijvoorbeeld elke dinsdag content delen omtrent je branding, elke woensdag een tip meegeven en elke donderdag een nieuwtje sturen over je bedrijf. Je doelpubliek begint die thema’s te (her)kennen en zal er misschien zelfs op zitten wachten …

Overhandig je contentplanning aan Bluebirds

Waarom dan?

Al onze oplossingen vloeien voort uit jouw bedrijfsdoelen.
We kiezen voor een analytische, businessgerichte aanpak.
We gaan prestatiegericht te werk en streven naar een maximale ROI.
Kalender Bluebirds

Nog meer manieren om je doelgroep te benaderen