Let's talk

Wil je je huidige branding over een nieuwe boeg gooien of richt je een nieuw bedrijf op? Dan is het een absolute noodzaak om grondig stil te staan bij de nieuwe huisstijl van je onderneming. Laat een herkenbare, unieke en tijdloze huisstijl ontwerpen door Bluebirds en schep vertrouwen bij je doelpubliek.

Huisstijl Bluebirds

Wat is een huisstijl?

Je huisstijl is de volledige visuele voorstelling en uitstraling van je bedrijf naar de buitenwereld toe. Het gaat om alles wat ze van je onderneming te zien krijgen én onthouden. Je huisstijl is de visuele vertaling van je merkidentiteit. Je vertelt je complete merkverhaal in een eerste indruk. De huisstijl van je bedrijf wordt ook wel corporate identity, brand identity, visuele branding of visuele identiteit genoemd.

Steek je bedrijf of merk in een nieuw jasje

Laat meteen je huisstijl ontwerpen

Radius Top Left
Radius Top Right
Radius Bottom Left
Radius Bottom Right

Waarom een huisstijl laten ontwerpen?

  • Je creëert eenheid in al je merkuitingen, zowel voor je doelgroep als je medewerkers en externe partners.
  • Een weldoordachte huisstijl die past bij je doelgroep verhoogt je aantrekkingskracht.
  • Een goede huisstijl is consistent. Bij elke communicatie-uiting weet de ontvanger dat ze van jouw bedrijf komt, waardoor hij sneller actie zal ondernemen.
  • Een consistente huisstijl zorgt bij je doelgroep voor een positieve associatie met je bedrijf. Je krikt je bedrijfsimago op.
  • Potentiële klanten zullen het aangenamer vinden om met je samen te werken.
  • Ze zullen langer op je website blijven hangen, waardoor de kans op conversie vergroot.
  • Je wordt herkenbaar en je onderscheidt je van je concurrenten.
  • Je schept vertrouwen en je bouwt je naamsbekendheid op.
  • Wanneer je je huisstijl op voorhand netjes afbakent, hoef je je communicatie-uitingen niet gaandeweg (opnieuw) uit te werken. Je bespaart tijd én kosten.

Waaruit bestaat je huisstijl?

Wil je een nieuwe huisstijl laten ontwerpen, maar je huidige bedrijfsnaam en logo behouden? Dan zullen die twee grotendeels de rest van je huisstijl bepalen.

Start je een volledig nieuwe business op, dan denk je op voorhand best goed na over de indruk en het gevoel die je wilt nalaten met je bedrijfsnaam en logo.

Je potentiële klanten zullen hoogstwaarschijnlijk eerst in contact komen met je naam en logo. Het is dus belangrijk dat die twee perfect in harmonie zijn met je gehele corporate identity.

Laat je logo ontwerpen

Typografie omvat alles omtrent de opmaak van je teksten. Met teksten verwijzen we naar de copywriting op je website maar ook naar alle tekst op visitekaartjes, producten, verpakkingen, merchandising, bedrijfscommunicatie en dergelijke.

Een lettertype op zich creëert al een bepaald gevoel bij de lezer, nog voor hij de tekst zelf leest. Je kan zelf het gewenste lettertype kiezen of onze designers een fris, hedendaags font laten bepalen dat bij je huisstijl en merk past.

Ook de regelafstand, witruimte en uitlijning vallen onder de tekstopmaak.

Laat je printdesign aan ons over

Je bedrijfsnaam, logo en typografie gieten we in een groter plaatje, je webdesign. We creëren een mooie samenhang door passende kleuren te integreren in het uiterlijk van je website. Daarbij houden onze designers rekening met de associaties en de gemoedstoestand die bepaalde kleuren oproepen.

Door bepaalde vormen toe te voegen, komt er een lay-out tot stand waardoor websitebezoekers makkelijk kunnen navigeren tussen de verschillende elementen van je website.

Wanneer we jouw huisstijl ontwerpen, mikken we op een zo hoog mogelijke user experience (of gebruikerservaring) van de uiteindelijke websitebezoeker.

Ga voor een nieuw webdesign

Ook je tone of voice is een cruciaal element van je brand identity. Dit is je communicatiestijl, je stem of de manier waarop je je publiek aanspreekt in ál je uitingen. Door dezelfde tone of voice toe te passen doorheen al je communicatie-uitingen word je herkenbaar en zet je een bestendig bedrijfsimago neer. Belangrijk is dat je tone of voice bij je doelgroep past. Je moet de taal spreken van je potentiële klant.

Onze marketeers passen je tone of voice toe bij je SEA– en Google Ads-campagnes, je social media advertising, je SEO– of creative copywriting en je socialmediamanagement.

Een goede huisstijl

  • is consistent op alle niveaus
  • spreekt aan, houdt vast, overtuigt en zet aan tot actie
  • is tijdloos
  • geeft een goede eerste indruk
  • bezorgt je een blijvend positief bedrijfsimago
  • is herkenbaar
  • onderscheidt je van je concurrentie
  • is effectief en resulteert in succes
Huisstijl 2 Bluebirds

De opmaak van je huisstijlgids

Is je huisstijl on point, dan vereeuwigen we je volledige branding in een huisstijlgids, ‘brand book’, ‘brand guide’, ‘brand manual’ of ‘huisstijlhandboek’. In dit document leggen we alle richtlijnen vast omtrent je huisstijl. Het omvat onder meer de kleurspecificaties van je bedrijfslogo, hoe het gebruikt dient te worden, wat de exacte typografie is, hoe die toegepast moet worden enzovoort. Voor elke vorm van communicatie kan jij of een werknemer de huisstijlgids raadplegen, zodat al je inspanningen consistent en professioneel zijn.

Hoe we je huisstijl ontwerpen

Wanneer we je huisstijl ontwerpen, ontleden we eerst enkele kerngegevens over jouw onderneming:

Huisstijl 3 Bluebirds
  • je identiteit: wie ben je, wie of wat wil je zijn of hoe wil je overkomen?
  • je doelgroep en target market: wie is je ideale klant, wat is het geslacht, hou oud is je doelgroep, waar bevindt je doelgroep zich geografisch, in welke sector ben je actief of wil je actief zijn?
  • je unique sellingpoints (USP’s): wat wil je uitdragen, wat kan jij betekenen voor je doelgroep of waarin maak jij het verschil ten opzichte van je concurrenten?

Al deze gegevens vormen de basis voor de huisstijl die we voor jou ontwerpen. We bouwen een consistente, herkenbare, kwalitatieve corporate identity die de tand des tijds doorstaat. We doen je een paar huisstijlvoorstellen en doorlopen de nodige revisierondes om tot een huisstijl te komen waarin jij je perfect kan vinden.

Laat je huisstijl ontwerpen door Bluebirds

Waarom het interessant is om met ons in zee te gaan:

We zijn een businessgericht marketingbureau.
We stellen die acties samen die jou het hoogste rendement opleveren.
We gaan analytisch, onderzoeks- en prestatiegericht te werk.
Rebranding Bluebirds