Let's talk

Wanneer je je doelpubliek online wilt inlichten over je aanbod, is het niet onbelangrijk dat je website snel en eenvoudig gevonden wordt. Maar hoe doe je dat? Wanneer je je op digitaal terrein begeeft, is de zoekmachineoptimalisatie van je website cruciaal. Bluebirds geeft je in vogelvlucht een glasheldere kijk op dat rare SEO-beestje en wat het voor jouw bedrijf oplevert.

Zoekmachineoptimalisatie 1 Bluebirds

Wat is SEO of zoekmachineoptimalisatie?

Waar het bij zoekmachineoptimalisatie (search engine optimization of kortweg SEO) om gaat, is om meer bezoekers naar jouw website te trekken. Daarvoor onderneemt een SEO-specialist bepaalde stappen met als doel jouw webpagina’s hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten (search engine results pages of ‘SERPs’) van zoekmachines (zoals Google). Hoe hoger jouw bedrijf staat tussen de eerste zoekresultaten in Google voor bepaalde zoektermen, hoe groter de kans dat online zoekers jouw website aanklikken en hoe groter de kans dat ze je vervolgens contacteren.

Al overtuigd? Schakel onze Bluebirds meteen in voor zoekmachineoptimalisatie

Contacteer ons

Radius Top Left
Radius Top Right
Radius Bottom Left
Radius Bottom Right

Zoekmachineoptimalisatie op 3 niveaus

Hoe pakken we die zoekmachineoptimalisatie nu precies aan? SEO vindt plaats op je website zelf, maar ook ‘achter de schermen’. On-page SEO is het zichtbare gedeelte óp je website: de content of inhoud. Maar ook off-page SEO (het technische gedeelte) speelt een rol bij je online vindbaarheid.

Een belangrijke pijler van zoekmachineoptimalisatie is geoptimaliseerde websitecontent of –inhoud. Onze SEO-copywriters starten jouw project met een diepgaand zoekwoordonderzoek, waarbij ze de zoekintentie van je doelgroep achterhalen. Ze dompelen zich onder in de interesses en de verwachtingen van je doelgroep en trachten hun te begrijpen en hun taal te spreken.

Per webpagina bepalen onze SEO-copywriters het hoofdzoekwoord. Dit is een trefwoord dat je doelgroep hoogstwaarschijnlijk zal ingeven in de zoekmachine en waarmee we zo hoog mogelijk willen scoren. Rond dat trefwoord schrijven de SEO-copywriters volledige, gestructureerde,  begrijpelijke en overtuigende SEO-teksten die zoveel mogelijk aansluiten bij de zoekopdracht van je doelgroep. Het hoofdzoekwoord integreren ze op strategische plaatsen doorheen de tekst en versterken ze met voldoende relevante trefwoorden, zonder de leesbaarheid voor je doelpubliek uit het oog te verliezen.

Naast de tekst die op je website komt, schrijven ze ook URL’s die duidelijk zijn voor zoekmachines, unieke metatitels en –beschrijvingen per pagina en call to actions die conversie uitlokken.

Verdiep je nog meer in SEO-copywriting

Je website moet ook technisch goed in elkaar zitten. Zo kunnen zoekmachines je website beter lezen en verwerken, waardoor je meer kans maakt op een hogere ranking in de zoekresultaten. Waar we zoal op letten bij technische SEO-optimalisatie:

  • crawling: hebben zoekmachines en andere websites toegang tot de jouwe?
  • indexing: is het voor zoekmachines duidelijk welke webpagina’s ze mogen opnemen?
  • mobile friendliness: is je website mobielvriendelijk?
  • technologie: maakt je website gebruik van zoekmachinevriendelijke technologie of een contentmanagementsysteem (CMS)?
  • structuur: zijn je website en de inhoud ervan logisch opgebouwd?

Een derde (niet onbelangrijke) pijler bij zoekmachineoptimalisatie is de autoriteit of reputatie van je website. Die wordt bepaald door de tijd die unieke bezoekers doorbrengen op je website en het aantal bezochte webpagina’s per bezoeker. Wij streven naar een torenhoge conversieratio, sterke content, een hoge user experience (UX) en een lage bounce rate. Je website wordt betrouwbaar en relevant en dat valt in de smaak bij Google.

Zoekmachineoptimalisatie 2 Bluebirds

Waarom is zoekmachineoptimalisatie interessant voor jou?

Meer dan 90% van de mensen wereldwijd doet een beroep op Google om informatie, producten of diensten te zoeken online. Daarbovenop klikt ongeveer 30% van de online zoekers op het eerste organische zoekresultaat in Google. Op het tweede zoekresultaat klikt ongeveer 18%, op het derde ongeveer 11% en vanaf het vierde zoekresultaat zakt het percentage onder 10%. Om zoveel mogelijk bezoekers naar je website te trekken, verschijn je dus best zo hoog mogelijk op de eerste Google-pagina. En dat kan dus door middel van zoekmachineoptimalisatie.

Een SEO-geoptimaliseerde website of webshop:

  • is beter online vindbaar
  • trekt meer online zoekers aan
  • resulteert in meer klanten en inkomsten
  • biedt een positieve gebruikerservaring
  • levert je een goed (online) imago op
  • geeft een inzicht in meetbare resultaten
  • is beter online vindbaar
  • trekt meer online zoekers aan
  • resulteert in meer klanten en inkomsten
  • biedt een positieve gebruikerservaring
  • levert je een goed (online) imago op
  • geeft een inzicht in meetbare resultaten

Zoekmachineoptimalisatie door Bluebirds

We weten dat we niet het enige onlinemarketingbureau zijn in het Gentse. Waarom zou je search engine optimization dan aan ons overlaten?

Gebaseerd op diepgaand onderzoek.
Gefocust op het hoogste rendement.
Gestaafd met aantoonbare prestaties.
Usp 3 Bluebirds
Contentmarketing 2 Bluebirds

Andere manieren om (online) klanten aan te trekken

Bij Bluebirds zijn we gespecialiseerd in het hele onlinemarketingplaatje. Naast zoekmachineoptimalisatie kan je met search engine advertising (SEA), Google Ads, social media advertising en e-mailmarketing nog heel wat meer online bezoekers genereren. Wens je gespecialiseerd advies of langdurige begeleiding over al deze digitale-marketingaspecten? Doe een beroep op onze marketingspecialisten via digital marketing consultancy.