Let's talk

”Het ontbreekt me aan tijd of expertise om mijn website, folder of mailing van tekst te voorzien” of “mijn teksten passen niet bij mijn bedrijf of communicatiestijl”. Klinkt bekend? Gooi de bal (of in dit geval het klavier) in het kamp van onze copywriters en laat ze commerciële teksten schrijven voor je website, blog, brochure, nieuwsbrief, vacature, advertentie en meer.

Copywriter 2 Bluebirds

Wat is een copywriter?

Werknemers in marketingbedrijven die zich ontfermen over het schrijven van teksten heten copywriters of content writers. Maar ze schrijven niet zomaar teksten. Hun copy heeft als doel het gedrag van de lezer te beïnvloeden, waardoor hij meegenomen wordt in de marketing funnel of het salesproces en hij een actie onderneemt.

Dat doen ze door middel van wervende of commerciële copywriting. Ze trekken de aandacht van de lezer, houden de aandacht vast, informeren, begeleiden, enthousiasmeren en overtuigen de lezer om uiteindelijk over te gaan tot een bepaalde actie. De aankoop van je product bijvoorbeeld.

Onze copywriters voorzien onder meer je website, blog, mailings, nieuwsbrieven, brochures, folders, vacatures en advertenties van wijze woorden die warm maken.

Zet onze copywriters meteen aan het werk

Contacteer ons

Radius Top Left
Radius Top Right
Radius Bottom Left
Radius Bottom Right

Waarom een beroep doen op een copywriter?

Iedereen kan wel een woordje neerpennen, maar niet iedereen slaagt erin de lezer van de eerste tot de laatste letter mee te nemen in zijn verhaal. Waarom je beter je websiteteksten laat schrijven door een gespecialiseerde copywriter:

  • Een goede content writer is als een kameleon. Hij is thuis in heel wat sectoren en is nieuwsgierig om zich te verdiepen in nieuwe markten.
  • Een copywriter is in staat om zich volledig onder te dompelen in je doelgroep. Hoe denkt, voelt en spreekt jouw ideale klant? De copywriter past zijn tone of voice aan en vertaalt jouw verhaal naar begrijpelijke taal voor de lezer.
  • Als ondernemer ken je je eigen bedrijf, producten en diensten goed. Té goed soms. Daardoor is het niet evident om de essentie volledig en begrijpelijk over te brengen. Wat vanzelfsprekend is voor jou, is dat (nog) niet voor je doelgroep. Beschouw een copywriter als een ‘tolk’ tussen jou en je potentiële klant.
  • Succesvolle webteksten draaien niet om jouw producten of services, maar om de oplossingen die jij te bieden hebt voor vragen of problemen waar je doelgroep mee zit.
  • Een copywriter doet veel meer dan enkel grammaticale fouten uit de weg gaan en een paar mooie woorden op papier zetten. Hij neemt lezers mee in jouw verhaal om ze uiteindelijk ongedwongen over te laten gaan tot conversie. Goede copy leest als een trein en laat geen ruimte voor vage, holle woorden. En met alleszeggende tussentitels weet de ‘scannende lezer’ in een oogopslag waar de tekst over gaat.
  • Last but definitely not least laat kwalitatieve copywriting een goede indruk na bij de lezer, wat jou een positief bedrijfsimago, autoriteit, expertise en klantvertrouwen oplevert.

Copywriters vs. andere (tekst)schrijvers

Een copywriter voorziet verschillende communicatiemiddelen van wervende woorden. Denk maar aan folders, brochures, e-mails, brieven, advertenties enzoverder.

Copywriter 3 Bluebirds

Een website copywriter stort zich meer specifiek op webshop- of websiteteksten. Bij zulke copywriting is het des te belangrijker om de lezer over de streep te trekken. En daarvoor gooit de webcopywriter veel in de strijd. Hij moet weten wie hij aanspreekt, met welke vragen je doelgroep zoal zit, wie jíj bent en wat joúw doelstellingen zijn. Want enkel zo kan hij de juiste oplossing bieden, gehuld in de juiste woorden. Een websitebezoeker (en potentiële klant) die zich begrepen voelt, haal je nu eenmaal sneller binnen.

Copywriting met een vleugje SEO

Het begrip ‘SEO-copywriting’ al horen waaien? Onze website copywriter schrijft dan niet enkel een boeiend verhaal, maar zorgt er ook voor dat je webteksten tussen de eerste zoekresultaten verschijnen in zoekmachines als Google, Bing of Yahoo!.

Achterhaal wat SEO-copywriting precies is

Geef het woord aan Bluebirds

Waarom wij jouw ideale communicatiepartner zijn:

Jouw bedrijfsdoelen zijn ons vertrekpunt.
We bepalen de juiste oplossingen voor een hoge ROI.
Wij richten ons op KPI’s, cijfers en resultaten.
Usp 10 Bluebirds

Een communicatiebureau in hart en nieren