Let's talk

Het gros van de mensen zoekt online naar producten, diensten of bedrijven. En dat gebeurt voornamelijk via Google. Wil je dat jouw onderneming meteen zichtbaar is op die eerste zoekresultatenpagina? Dan kan je de organische zoekresultaten (letterlijk) voor zijn door te adverteren op Google.

Adsgoogle

Wat is Google Ads?

Zeggen de termen ‘Google AdWords’ of ‘Google AdWords Express’ je iets? Het zijn de oudere benamingen van het online advertentieplatform van Google, nu bekend als Google Ads. Via deze vorm van search engine advertising kan je als ondernemer jouw producten of services adverteren in de zoekresultaten van Google (in Google Search of Google Maps), YouTube en andere websites, zowel op desktop als mobiel. Door te adverteren op Google of andere sites ben je beter online zichtbaar als jouw doelgroep op zoek is naar producten of diensten zoals die van jou. Ze zullen bijgevolg vaker doorklikken naar jouw website, wat de kans op conversie aanzienlijk verhoogt.

Kan je niet wachten om te adverteren op Google?

Contacteer ons

Radius Top Left
Radius Top Right
Radius Bottom Left
Radius Bottom Right

De voordelen van Google Ads

  • Je bereikt een groot publiek. Google is veruit de populairste zoekmachine en het Google Display Netwerk bestaat uit meer dan twee miljoen websites, video’s en apps.
  • Je advertenties (en ook aanpassingen) zijn snel zichtbaar.
  • Je advertenties zijn zichtbaar net wanneer mensen op zoek zijn naar producten of diensten zoals die van jou.
  • Je kan je doelgroep mooi afbakenen, zodat je advertenties getoond worden aan de juiste mensen.
  • Je hebt inzicht in veel data, wat het mogelijk maakt om eindeloos bij te sturen en te verbeteren.
  • Je betaalt (indien gewenst) enkel wanneer iemand je ad aanklikt, wat jou de volledige controle over je budget geeft.

Hoe werkt adverteren op Google?

We geven je een kijkje in onze werkwijze bij het opzetten van jouw campagne(s).

Voor we je Google Ads-campagne opzetten, doen we een uitgebreide analyse van je bedrijf, producten, diensten, (marketing)doelen, doelgroep en budget. Wat wil je precies bereiken: meer verkeer naar jouw website, meer online verkoop, meer online boekingen, meer inschrijvingen voor je mailinglijst of meer fysieke bezoeken aan jouw bedrijf of winkel? We brengen alles in kaart en starten vervolgens je advertentiecampagne op basis van de resultaten die jij wilt behalen.

Waar wil je dat je campagnes weergegeven worden? Er zijn verschillende campagnetypes beschikbaar, zoals Google Search-, display-, shopping-, video-, Discovery-, app-, en Perfomance Max-campagnes. We leggen je haarfijn uit welke types wat te bieden hebben en wat voor jou de beste oplossing is.

Het is gek om als Gentse bakker je croissants en appelflappen te promoten bij Antwerpse inwoners. Heb je daarentegen een webshop met exclusieve items die wereldwijd populair zijn? Dan wil je die ook internationaal aan de man brengen. Online geldt net hetzelfde. We bakenen goed de geografische gegevens af van je doelpubliek als je gaat adverteren op Google. We stellen ook demografische parameters in, zoals leeftijd, taal en interesses. We zorgen ervoor dat je advertentie verschijnt bij de juiste mensen, lokaal of wereldwijd.

Om ervoor te zorgen dat je bij de juiste mensen verschijnt, doen onze online marketeers een zoekwoordonderzoek. Welke zoekopdrachten zal je doelpubliek ingeven die naar jouw product of dienst leiden? Daarbij houden we rekening met woordgroepen, exacte, brede en negatieve zoekwoorden.

Of we nu alle parameters correct instellen of niet, als je advertentie an sich op niks trekt, zal ze weinig succes boeken. Onze Google Ads-experten geven ze vorm met catchy titel en beschrijving en kiezen de gepaste advertentie-extensies. Hier is het opnieuw belangrijk om je doelgroep door en door te kennen. Wat zijn hun interesses, wat vragen ze zich af, wat zijn hun behoeften? We trachten hun aandacht te trekken met de juiste boodschap.

Google Ads werkt volgens verschillende advertentiemodellen:

  • de kost per klik, het PPC-systeem of de ‘pay-per-click’ (op basis van het aantal kliks op je advertentie)
  • de kost per vertoning (op basis van het aantal keren dat je advertentie weergegeven wordt)
  • de kost per conversie (op basis van de actie die een bezoeker onderneemt, zoals bellen via de website of het invullen van een contactformulier)

Ben je tevreden over alle parameters en is je advertentie klaar, dan zetten we ze in werking. Na de goedkeuring van Google zelf, zal je Google Ads-campagne snel zichtbaar zijn in Google Search, Google Maps of in de partnersites van het Google-netwerk.

Je advertentiecampagne draait nu, maar daar blijft het niet bij. Om succesvol te adverteren op Google moet je analyseren en bijsturen. Onze Google Ads-experten gaan onder andere na welke zoekwoorden binnen je advertentie goed of minder goed werken en onderzoeken of er nieuwe interessante zoektermen opgekomen zijn die toegevoegd kunnen worden aan je campagne. We bestuderen ook de advertentie-extensies waarmee we jouw advertenties uitbreidden om online zoekers extra te informeren. Ook daar kijken we wat werkt, wat niet werkt en waar we kunnen verbeteren. We leggen je een rapport voor met alle resultaten en adviseren je over de stappen die we kunnen nemen.

Na een paar maanden kan je ons opnieuw inschakelen voor nieuwe advertenties. We kijken dan naar andere interessante campagnetypes om de bezoekers die jouw website al bezocht hebben, opnieuw te bereiken. Dat heet retargeting en kan bijvoorbeeld aan de hand van displayadvertenties. In deze fase loeren ook de Performance Max-campagnes (of ‘Pmax-campagnes’ voor de hippe vogels) om de hoek, een nieuwe campagnesoort van Google Ads sinds 2021. Ze combineren onder meer display, video, tekst en Google Shopping en verschijnen dus onder andere in Google Search, Discover, Gmail, YouTube en Google Maps. The best of a lot of worlds dus.

Google Bluebirds

Welke advertenties vertoont Google?

Er zijn vaak meerdere adverteerders voor dezelfde zoekwoorden. Welke campagne wordt dan uiteindelijk getoond? Hiervoor voert Google een veiling uit tussen de advertenties waarbij de zoekwoorden overeenkomen met de zoekopdracht. De hoogte van jouw bod en de kwaliteitsscore van de advertentie bepalen de advertentiepositie. De kwaliteitsscore hangt af van de relevantie van de tekst, het verwachte aantal mensen dat op de ad zal klikken en de kwaliteit van je landingspagina. Bij Bluebirds mikken we op een zo hoog mogelijke kwaliteitsscore.

Adverteren op Google met Bluebirds

‘Ach … het zoveelste onlinemarketingbedrijf.’ We horen het je al denken. Hoe wij ons onderscheiden:

Afgeleid van jouw bedrijfsdoelstellingen.
Maatwerk campagnes i.p.v. doorsnee campagnes.
Een analytische en data-driven aanpak.
Zoekmachineoptimalisatie 2 Bluebirds
Bezoekers Bluebirds

Hoe nog meer online bezoekers verzamelen?

Als onderneming kan je nog meer doen dan adverteren op Google om jouw producten of diensten te promoten. Trek het breder en schakel Bluebirds in voor search engine advertising, social media advertising, e-mailmarketing, digital marketing consultancy of zoekmachineoptimalisatie.