Let's talk

Wil je dat je onderneming verschijnt tussen de eerste zoekresultaten in zoekmachines als Google? Met goede SEO-copywriting spring jij vaker in het oog van je doelgroep bij een tien- tot honderdtal zoekwoorden die ze in de Google-zoekbalk intikken. Het resultaat: je trekt meer websitebezoekers aan en je maakt meer kans om je doelen te verwezenlijken. Interesse? Onze SEO-copywriters kruipen met plezier in jouw pen.

Copywriter Bluebirds

Wat is SEO-copywriting?

SEO-copywriting bestaat uit – zoals de naam al doet vermoeden – twee luiken: SEO en copywriting.

SEO, search engine optimization of zoekmachineoptimalisatie enerzijds is een marketingtactiek om webpagina’s zo hoog mogelijk te doen ranken in zoekmachines als Google, Yahoo! of Bing, zonder dat je de zoekmachine hiervoor betaalt. Om dat te verwezenlijken, moet je website technisch goed opgebouwd zijn, een goede reputatie hebben en over SEO-geoptimaliseerde content beschikken.

Bij dat laatste hoort het stukje ‘copywriting’. Dat houdt in dat SEO-copywriters webteksten schrijven voor de zoekmachine én de online zoeker. Ze trachten de vraag van de online zoeker zo volledig en kwalitatief mogelijk te beantwoorden, terwijl ze rekening houden met de recentste SEO-richtlijnen.

Geef je pen uit handen en contacteer onze SEO-copywriters

Contacteer ons

Radius Top Left
Radius Top Right
Radius Bottom Left
Radius Bottom Right

Waarom SEO-copywriting interessant voor je is

Je verschijnt bij tien- tot honderdtallen zoekwoorden bovenaan de eerste Google-pagina, met uitgebreide, waardevolle content die de zoekintentie beantwoordt. Dat betekent:

  • een betere online vindbaarheid, zichtbaarheid en merk- en productbekendheid
  • meer kliks naar je website, dus meer online bezoekers op je webpagina(s)
  • een betere klantervaring, meer vertrouwen in je bedrijf, product of dienst en een hoger bedrijfsimago
  • een langere aanwezigheid op de site, dus meer kans dat de bezoeker de gewenste actie uitvoert (conversie)
  • meer kans op vermeldingen vanuit bijvoorbeeld andere websites of social media
  • meer leads, meer klanten, meer omzet

Wat doet een SEO-copywriter?

De voorbereiding is de fundering van SEO-copywriting. Onze SEO-copywriters nodigen je uit voor een babbel en stellen je gerichte vragen om het hele hebben en houden van jouw onderneming te leren kennen. Dat is de ‘briefing’.

Daarop volgt een zoekwoordonderzoek waarbij we nagaan waar je doelgroep naar zoekt en bepalen we de ideale menustructuur van je website. Tot slot onderzoeken we wie je ideale klant precies is, doen we aan uitgebreide topic research en denken we na over de ideale opbouw per webpagina.

Zodra we alle informatie vergaard hebben, starten we aan de SEO-copywriting zelf. We trachten de vraag van je doelpubliek zo compleet en relevant mogelijk te beantwoorden en schrijven content waar de lezer echt wat aan heeft. Daarbij is het belangrijk dat we weten voor wie we schrijven, in welke sector je ideale klant actief is, hoe oud hij is, wat zijn vaktaal is enzoverder.

Verder bekijken we waar de lezer zich in de ‘klantreis’ (of customer journey) bevindt om onze teksten daar zoveel mogelijk op af te stemmen. We optimaliseren onze teksten volgens de regels van de SEO-kunst en zetten de metadata op punt. We voegen de juiste call to actions toe die ervoor zorgen dat je websitebezoeker doet wat jij wenst.

SEO-copywriting volgens het E-A-T-principe

Wanneer we jouw SEO-teksten schrijven, doen we dat volgens het E-A-T-principe:

  1. Expertise

Jij bent de expert in jouw vakgebied. En dat laten we ook zo blijken via je webteksten. We schrijven voldoende lange webpagina’s en gaan tot diep in de puntjes, we spreken vaktaal en maken gebruik van de juiste, betrouwbare bronnen.

  1. Authority

Onze SEO-copywriting straalt autoriteit uit bij de lezer én bij zoekmachines. Wij schrijven webteksten die bewijzen dat jij over de kennis en kwaliteiten beschikt die vereist zijn binnen jouw vakgebied.

  1. Trust

Je webteksten en –pagina’s geven een gevoel van vertrouwen. De informatie die we delen op je website is volledig en correct. Bovendien zorgen we voor transparantie met  je contactgegevens, klantgetuigenissen en privacybeleid.

Wanneer alles op (digitaal) papier staat, zetten we onze kritische bril op en lezen we onze webteksten intern na. Zijn ze vlot leesbaar voor de websitebezoeker, is de paginastructuur logisch, zijn er nog grammaticale of spellingsfoutjes ingeslopen? We finaliseren de SEO-copywriting van je website en sturen ze naar je door ter revisie. Als alles naar wens is, kunnen je SEO-teksten indien gewenst vertaald worden en plaatsen we alles op jouw SEO-proof website.

SEO-copywriting eindigt niet bij het laatste geschreven woord. Wanneer je website en webteksten live staan en gerankt zijn, analyseren we de evolutie. Wannéér je zal ranken, is moeilijk te voorspellen, maar bij Bluebirds doen we een onderzoek op regelmatige momenten. We bekijken userexperience-signalen (UX-signalen) die wat meer zeggen over de gebruikerservaring van de bezoeker, zoals het bouncepercentage, de time on site en de doorklikratio, en wat ze betekenen. Op basis daarvan kunnen we gericht bijsturen waar nodig.

Laat je SEO-copywriting over aan Bluebirds

Wil je je SEO-teksten laten schrijven door een externe specialist? Kies voor digital agency Bluebirds.

Wij gaan analytisch en research-based te werk.
We starten vanuit de doelen die je wilt behalen.
We zetten de juiste acties in met een maximale ROI.
Usp 5 Bluebirds

Laat je online wereld op zijn kop zetten